[Summary]
창업가에게는 자신의 벤처가 무엇을 해야 하고 하면 안 되는지 명확히 설명해 주는 전략이 매우 필요하다.
그런 경계선을 정하는 일은 한정된 자원에서 최대치를 뽑아내고,
추진해야 할 아이디어를 결정하며,
실험 결과를 평가하는 데 필수적이다. 하지만 경직되고 고정된 전략은 위험하다.
린 전략 프로세스는 린 스타트업의 ‘보텀업’ 접근방식과 전략경영의
‘톱다운’ 방향성을 결합한다. 이를 반복하는 방법으로 벤처는 새로운 역량을 구축하고,
학습한 내용에 대응해 기존 전략을 수정한다.
[Abstract]
The reality is, integrating the bottom-up approach of lean start-ups with the top-down orientation of strategic management remains devilishly hard. Is there a way to get the best of both worlds?
The solution is something I call a lean strategy process, which guards against the extremes of both rigid planning and unrestrained experimentation. It emerged from the more than 20 years I’ve spent studying and working with entrepreneurial ventures and large companies. In this framework, strategy provides overall direction and alignment. It serves as both a screen that novel ideas must pass and a yardstick for evaluating the success of experiments with them. Strategy allows—indeed, encourages—frontline employees to be creative, while ensuring that they remain on the same page with the rest of the organization and pursue only worthwhile opportunities.
[Reference]
“Lean Strategy”, David Collis (2016.3, HBR)
|