[Summary]
혁신과 통합이 함께 이뤄질 경우 좀 더 많은 고객을 확보할 수 있을 뿐 아니라 시장에 더 많은 제품과 서비스를 내놓을 수 있다.
혁신은 고객들이 높이 평가하고 가치를 두는 새로운 성과를 내는 데 도움을 준다. 통합은 커다란 조직을 구성하는 여러 하부 조직, 역할이 다른 각 부서, 각기 다른 위치에 자리 잡고 있는 본사와 지사 등이 협력해 역량강화, 성과개선, 비용감소 등의 성과를 일궈내고 통합 이전에는 나타나지 않는 개선의 기회를 발견할 수 있도록 도와준다.
“혁신이나 통합 둘 중 하나를 제대로 수행하지 못할 경우 사업이 몰락할 수 있다.”, “반면에 혁신과 통합 모두를 성공적으로 이뤄낼 경우 성공이 보장된다.” 그러므로 경기가 좋든 나쁘든 간에 혁신과 통합을 위한 노력을 게을리 해서는 안 된다고 논문에선 주장하고 있다.
[Abstract]
in the continuing quest for business growth, many CEOs are turning to their CIOs and IT organizations because technology is essential to two compelling sources of growth: innovation and integration. Innovation, of course, is doing new things that customers ultimately appreciate and value—not only developing new generations of products, services, channels, and customer experience but also conceiving new business processes and models. Integration is making the multiple units, functions, and sites of large organizations work together to increase capacity, improve performance, lower cost structure, and discover opportunities for improvement that don’t appear until you look across functions. Together, innovation and integration allow an enterprise to engage more customers and bring more goods and services to market.
[Reference]
“Teaming Up to Crack Innovation and Enterprise Integration”, James I. Cash, Jr., Michael J. Earl, and Robert Morison (2008.11, HBR) |