[Summary]
전통적 방식의 마케팅 가치 하락과 소셜 미디어 집중 환경에서의 새로운 마케팅 방법의 필요성과 방법에 대해 피력하고 있는 논문입니다.
구매자들은 더 이상 전통적인 마케팅에 관심 갖지 않으며 CEO들은 회사의 사업 확장과 실질적인 가치 성장 및 연계성 없는 브랜드 전략과 마케팅에
이미 지친 상태인지라 현재와 같이 소셜 미디어의 영향력 아래에서 기존의 마케팅 논리는 효과적이지 못하다는 점을 강조하고 있습니다.
[Abstract]
Traditional marketing — including advertising, public relations, branding and corporate communications
— is dead. Many people in traditional marketing roles and organizations may not realize they’re operating within a dead paradigm
. But they are. The evidence is clear.
.....(중략)
So can you. Traditional marketing may be dead, but the new possibilities of peer influence-based,
community-oriented marketing, hold much greater promise for creating sustained growth through authentic customer relationships.
[출처]
“Marketing Is Dead” Bill Lee (2012.8 HBR) |