[Summary]
조직 내에서 혁신가가 가지고 있는 특징들과 이로 기인되는 문제점을 어떻게 극복해 혁신가들을 발굴하고 키워낼 것인가에 관한 논문입니다.
본 논문에서는 혁신가들을 발굴하고 성장시키는 다양한 기업들의 사례와 여러번의 평가를 통한
혁신가의 선별과 훈련의 중요성에 대해 강조하며 자사에 맞는 창의적이고 성공적인 시스템과 모델 구축의 중요성을 이야기하고 있습니다.
[Idea in brief]
Finding and grooming the next generation of innovators is one key to growth, but most companies smother their creative talent.
Successful companies have intense talent-management processes in place and put identified innovators in the line of fire,
where natural innovators thrive. Mentoring and peer networks are crucial for providing support.
Once rising innovators have been developed and established in the middle of the organization –
where they become “innovation hubs”-they ca better see how existing products, ideas, people,
or even entire businesses can be recombined in new, value-adding ways.
[출처]
“Finding and Grooming Breakthrough Innovators” Jeffrey Cohn, Jon Katzenbach, and Gus Vlak (2008.12 HBR) |